2011. június 8., szerda

Panna cotta ribizli zselével

Kaptam Barbitól másfél deci cukrozott tejszínt (vagyis a dobozon nem találtam meg magyarul, de valami ilyesmit mondott Barbi :).
Kitaláltam, hogy panna cotta lesz belőle, amit eddig mindig mézzel készítettem, de a cukrozott tejszínt nem akartam édesíteni.
A fagyasztóban lévő ribizlit először morzsás sütihez terveztem, de mégis a ribizli zselé mellett döntöttem. Olyan gyorsan elfogyott, hogy végül nem derült ki, hogy elegendő-e a zselatin a zseléhez, de így is finom volt.

Panna cotta hozzávalói
1,5 dl cukrozott tejszín vagy sima tejszín és 1,5 ek méz.
1 dl tej
3 mokkáskanál étkezési zselatin
    A tejet és a zselatint folyamatos kevergetés mellett, olvadásig felmelegítettem. (Nem kell forralni! )Hagytam pár percet hűlni, majd hozzáadtam a tejszínt. Pohárba tettem és hűtőbe tettem 1,5 órára utána tettem rá a ribizli zselét.

    Ribizli zseléhez
    egy doboz ribizli (250g-os margarinos doboz)  2 ek gyümölcscukor1 mk fahéj1 tk zselatinkb. 1 dl víz
      A hozzávalókat összeforraltam, majd hagytam hűlni. 1,5 óra elteltével a panna cotta tetejére kanalaztam és tálalásig visszatettem a hűtőbe.

      Ez a mennyiség 4 pohárhoz elegendő.

        Nincsenek megjegyzések:

        Megjegyzés küldése